POZORUJTE, SPRAVTE PORIADOK A ZAUJMITE

Pokiaľ už máte vlastný obchod, firmu, či spoločnosť, alebo sa chystáte nejakú založiť, tak je tu pár vecí, ktoré nemôžete prehliadnuť. Spraviť a mať poriadok patrí medzi najdôležitejšie procesy vo Vašej spoločnosti. Ako Vám môžu pomôcť kovové regály? Naše regálové systémy a kovové police sú prispôsobiteľné a mnohé z nich sú určené ako „regály do obchodu , “či „regály do podnikov“. Stačí si len vybrať, ktoré budú spĺňať Vaše podmienky. Viac sa dočítate v ďalších riadkoch.

blog-majster-regal

Je však pravda, to záleží od toho, kde sa tento poriadok má nachádzať. Pokiaľ sa bavíme o našej domácnosti, môžeme si dovoliť privrieť očko nad neupratanou posteľou, nad neopratým oblečením, či nad neuloženými topánkami. Ale akonáhle sa rozprávame o našom obchode a podnikaní, poriadok a distribúcia sú kľúčovým prvkom.

Radi by sme Vám povedali a ukázali pár tipov, na ktoré by ste mali myslieť, ak chcete zlepšiť a zvýšiť predaj vo Vašom obchode. A ako sa hovorí, „Je lepšie raz vidieť ako sto krát počuť“.

POZOROVANIE:

Nájdite si čas a pozorujte správanie zákazníkov vo Vašom obchode. Môžete si všimnúť, že mnohí zákazníci sa často pohybujú popri rovnakých regáloch s produktami, či kráčajú po rovnakej „ceste“ v pravidelných cykloch. Je naozaj dôležité zobrať v úvahu správanie zákazníkov pri rozložení Vášho tovaru a produktov na predaj vo Vašom obchode. V konečnom dôsledku bude Váš priestor v obchode rozdelený na dva sektory. Sektor, ktorý bude navštevovaný často a pravidelne a sektor, ktorý nebude až tak populárny a jeho „premávka“ bude nižšia.

blog-majster-regal

STRATEGICKÉ POZÍCIE:

Následne, ako sme odpozorovali frekvenciu pohybu v obchode, musíme predovšetkým myslieť na organizáciu produktov. Niekto by si myslel, že populárne produkty by sme mali umiestniť tam, kde je návštevnosť a frekvencia pohybu najvyššia. Myslíte si, že je to dobrý nápad? Opak je pravdou. Vždy sa musíme snažiť umiestniť najpopulárnejšie produkty do menej navštevovaných priestorov a tie menej populárne produkty do frekventovaných priestorov. Pýtate sa prečo? V obchode je nutné vytvoriť tzv. rovnováhu a je dôležité predať každý druh tovaru. Touto cestou vytvoríme globálnu formu predaja a z neznámych produktov sa v momente stane tovar známy.

AK TO NEVIDÍM, TAK TO NECHCEM:

blog-majster-regal

Distrubúciu a rozmiestnenie produktov do stretegických priestorov máme za sebou. Ale kam konkrétne ich uložíme? Najpopulárnejší spôsob vystavenia a ukladania produktov je za pomoci kvalitných kovových regálov. Kovové regály sú vynikajúcim nástrojom vďaka svojej prispôsobilosti k tovaru. Môžeme prispôsobiť počet políc regálov a ich rozmiestnenie podľa našich predstáv a najmä podľa veľkosti tovaru, ktorý chceme predávať. Je dokázané, že tovar umiestnený na najvyšších pozíciach má úspešnosť predaja len 9%, zatiaľ čo tovar vo výške našich očí ma úspešnosť 52%. Aj drobosti týchto rozmerov môžu hrať veľkú úlohu pri zvyšovaní a znižovaní nášho celkového predaja.

NIE JE TO O MNE , ALE O TEBE:

Ďalším dôležitým bodom pri umiestnení produktov a tovaru je predovšetkým myslieť na Vášho zákazníka, na jeho potreby a často krát sa v cítiť do jeho kože. Musíme sa zamyslieť nad tým, kde by zákazník rád našiel tovar ktorý hľadá, ako by bol označený a podľa akých inštrukcií sa k žiadanému tovaru dostane. Nesnažte sa ukladať produkty až príliš logicky. Mnoho krát tak sami nemyslíme a práve v tom spočíva celý trik. Nie vždy je najlepšia stratégia ukladať rovnaké, či podobné produkty k sebe, alebo na rovnaké miesto. Skúste ich kombinovať s tovarom, ktorý by tam zákazník nikdy nečakal a určite upútajú jeho pozornosť. A nezabudnite vytvoriť príjemnú atmosféru pre zákazníka, t. j. príjemná hudba v pozadí, bytová teplota v obchode a najmä čisté prostredie.

NA EXTERIÉRI ZÁLEŽÍ:

Organizáciu v obchode a v podniku sme už vyriešili. Ale ako nalákať zákazníkov práve do našich obchodov? Musíte zaujať zákazníkov z Vášho okolia ale aj takých, ktorí idú náhodne okolo. V obchodných centrách je Váš obchod obklopený konkurenciou a musíte o zákazníkov zabojovať. Reklama, dizajn obchodu, nízke ceny a mnoho iného. Exteriér nikdy netreba podceňovať.

READY. STEADY. GO!

Tak na čo ešte čakáte? Dúfame, že po prečítaní našich rád a tipov Vám uľahčíme prácu vo Vašom obchode a Váš podnik nadobudne úplne iný rozmer. Váš Majster.


Comment icon Comment