5 tipov optimalizácie priestoru za účelom predaja

Byť podnikateľom nie je vždy jednoduché. Veľmi často sa stáva, že človek, ktorý sa dal na podnikanie začína svoj obchod, tzv. biznis svojich snov, s vidinou istoty a veľkého úspechu. Po mnohých mesiacoch premýšľania a plánovania konkrétneho spôsobu podnikania, typu a rady produktov, ktoré budeme ponúkať verejnosti, po detailnej analýze trhu, po analýze potencionálnych zákazníkov a cieľových skupín, po zavedení našej vlastnej značky na trh a estetickej úpravy nášho obchodu podľa našich predstáv, prichádza čas na otvorenie nášho obchodu pre verejnosť.

blog-majster-regal

Avšak nie vždy je naša snaha odmenená predpokladanou a očakávanou výškou predaja a pýtame sa, čo sa stalo, kde nastala chyba a čo môžeme urobiť, aby sme dosiahli lepšie a efektívnejšie výsledky. Čo je tá správna stratégia efektivity a produktivity predaja?

Väčšinou, keď sa rozhodneme nakupovať rôzne zariadenia, stretneme sa s odlišnými faktormi, ktoré nás motivujú utrácať viac, alebo menej peňazí, či nás podnecujú sústrediť sa viac na jeden výrobok, ako na iný. Je pravda, že v prvom momente pri vstupe do obchodov si všimneme a mnoho krát aj hneď zakúpime predmety, ktoré v nás prebudia záujem z pohľadu estetiky a dobrého umiestnenia v samotnej predajni. Toto správanie zákazníka nie je vôbec náhoda, ale výsledok dobre spracovanej obchodnej a marketingovej stratégie, ktorá v sebe zahŕňa psychologické a emocionálne aspekty každého zákazníka a má veľký podiel na konečnom rozhodnutí nákupu.

Niektoré z aspektov, ktoré nás najviac ovplyvňujú pri nákupe, súvisia so spôsobom distribúcie a umiestňovania materiálu do obchodu. Ukázalo sa, že dobrá optimalizácia priestoru pozitívne ovplyvňuje nákup spotrebiteľov.

Ak vezmeme do úvahy všetky tieto aspekty, máme pre Vás niekoľko základných tipov na lepšie využitie priestoru vo Vašom obchode s cieľom ovplyvniť nákupné správanie zákazníka a získať viac predaja:

1. Usporiadanie regálov podľa úrovní.

Poriadok je základ a nemôže byť vytvorený náhodne. Ak hovoríme o menej rozmerných predmetoch na predaj, kovové regály sú vynikajúcim prostriedkom na ukladanie tovaru a využitia priestoru. Zlaté pravidlo optimalizácie a distribúcie tovaru ja založené na rozdelení regálov do troch úrovní:

• Prvá úroveň.

Prvá polica = podlaha. Práve tu sa ukladá tovar, ktorý sa predáva najmenej. Musíme myslieť aj na celkovú cenu tovaru a či je pre nás výnosný. V tomto prípade taktiež nútime zákazníka sa zohnúť a vziať si tovar, čo nie je zrovna najlepší spôsob predaja tých najlepších produktov. Toto miesto je vhodné len pre dočasný tovar.

• Druhá úroveň.

Police sú uložené vo výške našich rúk. Tu môžeme ukladať štandardný tovar bežného použitia.

• Tretia úroveň.

Najvyššia úroveň zarovno našich očí. Druhá a tretia úroveň sú základom dobrého predaja toho pre nás najlepšieho tovaru. Zákazník si môže tovar chytiť, obzrieť a odskúšať bez akýchkoľvek problémov. Takýto tovar sa zaručene predáva lepšie.

blog-majster-regal

2. Prémiové promo produkty vpravo od vstupu do obchodu.

Vo všeobecnosti je známe, že zákazník sa po vstupe do obchodu orientuje proti pohybu hodinových ručičiek a to je do ľavej strany. Takže najlepším riešením je ukladať najviac ziskové predmety, ponuky a promo akcie po pravej strane pri vstupe do obchodu alebo blízko pokladne.

3. Najdôležitejší tovar ukladať najďalej.

Veľmi dôležité je uložiť nevyhnutné a najdôležitejšie produkty pre zákazníkov čo najďalej od vstupných dverí. Dosiahneme tým, že zákazník bude donútený prejsť skrz celý obchod a tým pádom trávi v ňom ďaleko viac času. Taktiež je dôležité ukladať cestou tovar, ktorý môže zákazníka zaujať. Výsledok bude jasný, zvýšenie celkového predaja.

4. Zmeňte z času na čas poradie a umiestnenie.

Táto stratégia nám môže veľmi pomôcť. Zákazník nebude nakupovať len štandardný tovar, na ktorý je zvyknutý a pri ktorom veľmi dobre pozná jeho umiestnenie v obchode. Bude nútený prehľadať celý obchod, čím môže natrafiť aj na iné produkty, ktoré sa mu zapáčia, s výsledkom ich nákupu. Jednoducho povedané, zákazník nakúpi viac, ako mal v pláne.

5. Prostredie.

Ľudské aspekty, akými sú čuch, sluch, zrak sú základnými faktormi, ktoré výrazne zlepšujú zážitok z nakupovania zákazníka a robia ho príjemnejším. Hudba, ktorá hrá vo Vašom obchode v určitých momentoch počas dňa, rôzne špecifické vône pri konkrétnych produktoch, alebo pohľad na pekne vysvietené akciové produkty sú rovnako dôležitými prvkami, ktoré dokážu ovplyvniť nákupné správanie zákazníka. Napríklad, pustenie pomalej hudby upokojuje zákazníka a samotný zákazník má pomalšie tempo, čo pre nás znamená, že trávi viac času nakupovaním.

Využívajte a optimalizujte priestory svojho obchodu alebo firmy, umiestňujte produkty do strategického, atraktívneho a prístupného prostredia a výsledkom budete prekvapený. Zvýšenie predaja, dobré meno obchodu sú odmenou za nie príliš náročné organizovanie Vášho podniku. A navyše, spokojný zákazník sa vždy rád vráti do obchodu, kde sa cítil dobre.


Comment icon Comment