
"Bolo to ako keby sme mali v práci trpaslíka, ktorý jedol všetok materiál, zdržiaval a zabával našich zamestnancov. Riešenie bolo nutné nájsť čo najskôr, pretože takto to ďalej už ísť nemohlo.“ Markus Bauer, projektový manažér spoločnosti pre industriálny manažment.
Markus Bauer je projektový manažér spoločnosti starajúcej sa o údržbu firiem a spoločností. V tejto pozícii pracuje už 10 rokov a stále sa tomu nepretržite venuje. Aj napriek tomu, že Markus pracuje väčšinu času na svojom vlastnom pracovisku, venuje sa so svojim tímom aj práci v iných spoločnostiach a často je mimo svojho domova. Jeho tím sa mení v rozmedzí od 4 až 12 ľudí v závislosti od projektu na ktorom pracuje. Markus nie je jediným projektovým manažérom v spoločnosti. Je ich tam až 6 a každý z nich má veľkú zodpovednosť. Cieľ je rovnaký, zákazníci musia byť spokojní, zamestnanci musia byť v bezpečí a straty na materiáli musia byť maximálne minimalizované. A práve tu je jedno správne riešenie situácie. Kovové regálové systémy pre ukladanie akéhokoľvek materiálu a tovaru.
Jeho spoločnosť poskytuje nástroje a náradie pre všetky jeho zamestnancov. Ale často sa stáva, že na konci dňa, alebo aj počas dňa mnoho z nich chýba. Prečo? Mnoho z náradia ostáva položené na mieste, kde sa pracovalo a iný kolega, prípadne zamestnanec inej firmy, ktorá pracuje po blízku, nevedomky vezme náradie a začne ho používať a zabudne vrátiť naspäť. A skúste to potom nájsť. Je to ako hľadať ihlu v kope sena. Aké sú dôsledky? Zamestnanci strácajú príliš veľa času hľadaním náradia a nástrojov. A bez vhodných regálov je to takmer nemožné. V niektorých prípadoch je to tak kritické, že zamestnanci nemôžu pokračovať vo výkone svojej práce, lebo im jednoducho chýbajú možnosti, pretože bez náradia sa toho moc urobiť nedá. Následný deň je nájsť náhradu ťažké a je treba doviesť nové náradie z vlastnej firmy. A to stálo Markusovu spoločnosť kapitál navyše. Tímy často pracujú pod tlakom, pretože musia stihnúť presne dané termíny a nemôžu si dovoliť omeškanie. Ak sa tak predsa len stane a vznikajú meškania s prácou, nastávajú straty náradia a času pri jeho hľadaní, narastá neporiadok a zvyšuje sa pravdepodobnosť úrazov. Našťastie sa žiadne vážne úrazy v tíme doposiaľ nestali, no treba zabrániť aj tým drobnejším a menším.
"Je nutné nájsť rýchle riešenie bez väčšej námahy. V našej spoločnosti je určite dostatok priestoru, ale nemáme čas ho denno-denne renovovať.“
Po stretnutí so svojim šéfom a ostatnými projektovými manažérmi bola jedna vec úplne jasná - nájsť rýchle a jednoduché riešenie pre skladovacie problémy. Záležitosť bola viac než dôležitá. Cena materiálu bola príliš vysoká, projekty neboli vypracované na čas, a menšie nehody sa stávali pomerne často. Nápad a myšlienka bola jasná. Navrhnúť priestor vo fabrike, kde by bol všetok materiál uskladnený a systematicky distribuovaný. Vybudovať miesto a priestor v ostatných halách alebo fabrikách, kde sa môžu tímy stretávať, vyzdvihnúť náradie a prostriedky a na konci dňa ich vrátiť späť na dané miesto. A preto pred 6 mesiacmi Markus so svojou firmou navštívili eshop Majster Regál. Najprv objednali 5 kovových regálov z kategórie Professional pre ich vlastný sklad, naložili tam všetky prostriedky a náradie a označili kódmi pre skenovanie. Len projektoví manažéri a riaditeľ majú prístup do tohto skladu a jeho kľúč. Projektový manažér musí presne vedieť, aké náradia v určitý deň bude potrebovať. Vždy, keď niekto vyberie potrebné náradie, musí pomocou skenovacej pištole naskenovať kód, prihlásiť sa pod svoje meno a až potom ho prevziať.
Následne si Markusova spoločnosť objednala 6 bezskrutkových kovových regálov s 250 kg na policu a 6 bezskrutkových kovových regálov s 360 kg na policu. Tieto regály sú momentálne využívané tímami na staveniskách, pretože aj oni svoju vlastnú klientelu s presne nadefinovanými požiadavkami. Kovové regálové systémy majú výhodu rýchlej a jednoduchej montáže, aj demontáže. Sú pevné, a bez problémov udržia potrebný pracovný materiál. Pracovníci označujú aj tieto regály a ich pozície, aby vedeli, odkiaľ materiál a náradie zobrali a kam ho na konci dňa vrátia. Napríklad si zamestnanec vezme z regálu vŕtačku, no prácu nedokončí a nechá ju odloženú na pracovisku. Zamestnanec ktorý nastúpi po ňom bude vďaka označeniam v systéme vedieť, kto a kedy vŕtačku zobral a použil. Akonáhle sa akékoľvek náradie, materiál, prípadne nástroj stratí, okamžite sa vie, kto ho používal naposledy a budú vyvodené dôsledky.
"Sme naozaj spokojní s regálmi od eshopu Majster Regál. V posledných šiestich mesiacoch sme vďaka tomu zaevidovali zníženie nákladov na materiál. Každý pracuje viac zodpovedne a väčšina našich projektov bude dokončených načas.“
Ak si nie ste istý, môžete vyskúšať naše regály aj Vy sami, alebo sa inšpirovať iným blogom z našej tvorby. Veríme, že aj Vy si vyberiete z našej širokej ponuky regál, ktorý vám bude na 100% vyhovovať. Taktiež môžete použiť náš konfigurátor a nájsť ten správny regál.