0%

Papiere porozhadzované po stole, kopy nahromadených dokumentov, všade okolo kancelárske potreby a pero, ktorým si chcete niečo poznačiť, nepíše… Jednoducho povedané CHAOS v kancelárii. Pritom čistá a uprataná kancelária je taká dôležitá! Lepšie povedané je vizitkou Vašej spoločnosti a veľa hovorí o Vás a Vašom spôsobe práce. Nevýhodou sú v tomto prípade malé kancelárie, kde je neporiadok a chaos rýchlejšie a ľahšie rozpoznateľný, bez ohľadu na to, či ide o open office alebo malú miestnosť. Chaos sprostredkúva šéfovi, manažérovi, obchodnému partnerovi alebo zákazníkovi nespoľahlivosť, nespôsobilosť a nedôveru. Produktivita je týmto do istej miery tiež ovplyvnená, pretože závisí od všeobecnej atmosféry v kancelárii. Neustálym hľadaním dôležitých dokumentov, podkladov a ďalších vecí nemôžete produktívne spolupracovať so svojimi kolegami a stratíte drahocenný čas, čo človeka rýchlo frustruje. Chceli by sme Vám ponúknuť 9 cenných tipov, ako priniesť poriadok do kancelárie pomocou regálových systémov od Majster Regál.

  

Ordnungssystem

  

  • Triedenie a odstránenie nepotrebného. Staré veci, ako napríklad nepotrebné dokumenty a kancelárske potreby je potrebné triediť alebo vyhodiť, aby sa uvoľnili priestor novým. Tu Vám pomôže nasledovná otázka: Ako dlho ste tieto materiály nepoužívali a budete ich vlastne ešte potrebovať?
  • Priradenie stáleho miesta. Pracovným podkladom a pomôckam by ste mali prideliť stále miesto v kovových regáloch. Ak ste niečo použili, mali by ste to vrátiť presne tam, kam to patrí, aby ste tak udržali poriadok.
  • Vytvorenie registračných systémov. Zmysluplné registračné systémy Vám pomôžu rýchlo vyhľadať dôležité dokumenty a podklady. To sa deje i pomocou zakladačov a oddeľovačov v rôznych farbách.
  • Používanie archivačných regálov. Šanóny alebo iné dokumenty nemusia byť vždy na stole, ale nájdu svoje miesto aj v skrutkových regáloch.
  • Usporiadanie podľa potreby. Niektoré veci sú potrebné častejšie ako iné, preto by ste ich mali usporiadať podľa použitia. To, čo často používate, by malo byť samozrejme blízko a ľahko prístupné. Pomáha vhodný systém usporiadania.
  • Digitálny poznámkový blok. Ak sa chcete vyhnúť veľkému množstvu papiera a urobiť niečo pre životné prostredie, nemali by ste písať poznámky na list papiera alebo na samolepiace bločky, ale digitalizovať ich. Microsoft Office ponúka možnosť zapísať poznámky do digitálneho poznámkového bloku. Funguje rovnako ako ten klasický, ale nelepí sa na obrazovku, ale možno ho uložiť na pracovnú plochu. V zásade pomáha čo najviac digitalizovať, a tým šetriť priestor.
  • Pravidlo 2 minút. Aby ste sa vyhli nahromadeniu úloh, mali by ste pracovať podľa pravidla 2 minút. Všetko, čo sa dá urobiť do 2 minút alebo kratšieho času, by sa malo riešiť ako prvé.
  • Vytvoriť si kontrolné zoznamy. Kontrolné zoznamy pomáhajú pri riešení neporiadku. Ľudia sú prispôsobivé bytosti, ale pokiaľ si ešte nezvyknú na nový spôsob práce, kontrolné zoznamy im pomáhajú automatizovať jednotlivé kroky.
  • Duševná motivácia. Čo je najdôležitejšie, poriadok a čistota začínajú v hlave. Hlavnú úlohu hrá duševné nastavenie. Napríklad si môžete vytlačiť obrázok svojho dokonalého pracoviska a mať ho v blízkosti ako motiváciu.

Pre pozitívnu atmosféru v kancelárii je rozhodujúci nielen poriadok, ale kľúčovú úlohu zohráva jej zariadenie so správnymi regálmi pre kanceláriu, ako aj usporiadanie a farby. Preto by sa mali zohľadniť tieto body:

• Mali by ste mať dostatok priestoru. Ak je stôl postavený pri stene, riskujete, že na druhú stranu poukladáte spisy a zakladače. Najlepšie riešenie je umiestnenie stola voľne do priestoru.

• Mali by ste vytvoriť krátke a priestorové „cestičky“ k najdôležitejším každodenne používaným veciam. Vo výhode sú majú majitelia malej kancelárie, kde sú tieto cesty zvyčajne kratšie. Ale ako už bolo spomenuté vyššie v texte, mali by ste sa uistiť, že najdôležitejšie veci, ktoré častejšie používate, sú blízko.

• Mali by ste si vytvoriť príjemné svetelné podmienky. Tmavé ťažké regály alebo zatvorené drevené skrinky pohlcujú svetlo. Aby ste tomu zabránili, mali by ste používať kovové regály. V Majster Regál nájdete regály vhodné do archívu aj v jemných pastelových farbách.

• Počas pracovnej doby by človek mal mať možnosť zmeniť držanie tela, napr. aj prostredníctvom práce v stoji. Regály od Majster Regál sú nielen super moderné, elegantné a dekoratívne, ale poskytujú možnosť individuálne nastaviť výšku police do požadovanej výšky. Niektoré z nich možno použiť i ako pracovný stôl.

Moderný firemný dizajn, napr. v industriálnom štýle predstavuje inovatívne, svieže a kreatívne myslenie. Nevedome ovplyvňuje nielen obchodných partnerov a zákazníkov, ale aj ich vlastné pracovné postupy a správanie kolegov. V Majster Regál dostanete kovové regály, ktoré optimálne využívajú priestor a zohľadňujú Vaše možnosti a individuálne požiadavky. Naše police vytvárajú poriadok a podporujú tak Váš úspech. Presvedčte sa sami!